:: Zasady zdrowego żywienia związane z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej
Wiadomość dodana przez: Krystyna Masłowska (2016-09-23 11:12:23)

<div> <a href="grafika/piramida.png" target="_blank" border="0"><img border="0" align="right" src="grafika/piramida2.png" /></a> <b>Zasady zdrowego żywienia związane z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej</b><br /><br /> 1. Spożywaj posiłki regularnie (4 - 5 posiłków co 3 - 4 godziny). <b>Dbaj by to, co przygotujesz było nie tylko smaczne, ale i miłe dla oka. Podobno jemy też oczami.</b><br /> 2. Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i jak w największej ilości, co najmniej połowę tego co jesz. Pamiętaj o właściwych proporcjach: &#190; - warzywa i &#188; owoce).<br /> 3. Spożywaj produkty zbożowe zwłaszcza pełnoziarniste.<br /> 4. Codziennie spożywaj przynajmniej 2 szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem i częściowo serem.<br /> 5. Ograniczaj spożycie (mięsa zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0.5 kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.<br /> 6. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.<br /> 7. Unikaj spożycie cukrów i słodyczy. Zastępuj je owocami i orzechami.<br /> 8. Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół - mają cenne składniku i poprawiają smak.<br /> 9. Pamiętaj o piciu wody przynajmniej 1.5 l dziennie.<br /> 10. Produkty typu fast food zastąp zdrowszymi, samodzielnie przygotowanymi wersjami.<br /> <b>11. Pamiętaj o codziennej gimnastyce !<br /></b>Martyna Marczyk - wychowawca GODM &quot;Tęcza&quot;<b><br /></b></div><div></div><div><i><sup><br />Źródło: <br />1.http://www.izz.waw.pl/pl/ <br /></sup></i></div><div><i><sup>2.https://www.google.pl/search1</sup></i></div><br />




adres tej wiadomości: http://www.ognisko.nadarzyn.pl/news.php?id=995